geitenmelk

lilymaya
Kittenklasse
geitenmelk
zo 05 okt 2014 21:36
Hallo,,
Mijn zus heeft net een zwervertje in huis gehaald, maar deze drinkt bijna niet!
Nu lust het beestje wel geitenmelk, kan dit kwaad? Ik heb haar aangeraden om het met water te verdunnen, maar ken er eigenlijk niets over.
Jorienepien
Moderator
Re: geitenmelk
zo 05 okt 2014 22:36
Volgens mij is het de lactose in melk wat niet goed is voor katten, zit ook net zoveel in geitenmelk. Maar dat weet ik niet zeker... Er bestaat ook lactose vrije kattenmelk, te koop bij supermarkten en dierenwinkels. Maar gewoon water is altijd gewoon het beste. Alhoewel het belangrijkste is denk ik dat kat iig drinkt en geen vocht tekort komt. Hij/zij zal vd melk misn alleen wat diarree krijgen.
Hoe oud is het zwervertje en hoe lang drinkt het al niet? Anders zou ik de dierenarts even bellen om advies!
En meerdere bakjes water neerzetten op verschillende plekken of beter nog een drinkfontein, daar drinken katten vaak beter uit omdat het bewegend water is zogezegd. En veel natvoer geven voor het vocht.
Sterkte!

(Oh en het zou gezellig zijn als je jezelf ook even voorstelt op ons forum ;) )
Afbeelding
lilymaya
Kittenklasse
ma 06 okt 2014 1:14
Heb ik dan ook weer gedaan!

We weten niet hoe oud het is, maar zeker geen kitten meer!
Maar oh zooo lief en dankbaar!

En we gaan er z├ęker mee naar de da hoor!
Cyliyana
Europees Kampioen
ma 06 okt 2014 9:46
Ik zou inderdaad wel zo gauw mogelijk iets van kattenmelk regelen als dat helpt met het drinken en dan inderdaad nog steeds aanlengen met water :) uiteindelijk zal hij/zij er toch aan moeten wennen.

Wat leuk dat het zo'n lief katje is voor een zwervertje :)
Groetjes Manon en pootjes Acair, Spirit, Conner, Miah & Demi
Afbeelding
Marloes
Kittenklasse
do 22 nov 2018 14:51
Koop gewoon lactose vrije melk voor mensen, doe ik ook. Het is beter dat hij drinkt dan wat hij drinkt, je kan altijd na een periode van gewenning het steeds verder verdunnen zodat je op water uitkomt.

Afbeelding

Bovenste is verkrijgbaar bij de Aldi, al hebben alle supermarkten tegenwoordig wel een variant. Linkje naar de voedingswaarde: https://www.eenvoudig-afvallen.nl/voedingswaarde/hoeveel-calorieen/lactosevrij-melk/60982

Whiskas Catmilk is een stuk duurder met 3,90 voor een liter en daarvan vind ik de kwantiteit van de ingredi├źnten een stuk minder. Onder andere de plantaardige bijproducten en toegevoegde suikers vind ik twijfelachtig.

Linkje naar Whiskas Catmilk: https://www.jumbo.com/whiskas-catmilk-200ml/648213FLS/

Marloes
Personeel van; Emma, Daisy en Mia. In liefdevolle herinnering; Mimi*, Lisa* en Sophie*
mokka
Jeugdklasse
do 22 nov 2018 20:14
Afbeelding
Miepje58
Kampioen
ma 26 nov 2018 13:11
Nou is het beestje intussen al 4 jaar geleden aan komen lopen ;-)